wtorek, 12 kwietnia 2016

Hydrolizowana keratyna i jedwab hydrolizowany w pielęgnacji włosów

Hydrolizowana keratyna i jedwab hydrolizowany w pielęgnacji włosów


Hydrolozowana keratyna i hydrolizowany jedwab należą do półproduktów proteinowych. Sama keratyna jest białkiem, które posiada właściwości regenerujące zniszczone włosy : wypełnia ubytki w łusce włosa. Hydrolizowany jedwab to także proteina, która ma właściwości wygładzające łuskę włosa i dodające im blasku. 
Z półproduktami proteinowymi należy uważać, ponieważ używane zbyt często lub w za dużej ilości, mogą nam włosy przeproteinować. Przeproteinowanie objawi się suchością włosów, spuszeniem, wzmożoną łamliwością i zupełnym brakiem dociążenia kosmyków (efekt włosów lekkich jak piórko). Przeproteinowane włosy musimy wysłać na proteinowy odwyk, oczyścić szamponem z SLS i nakładać dużo emolientowych masek bogatych w oleje i masła. Warto zwracać również uwagę na skład szamponu, który używamy. Jeśli posiada w sobie proteiny, szczególnie hydrolizowaną keratynę, nie można stosować go w trybie ciągłym. Musimy używać zamiennie innego szamponu, wolnego od protein.  Szampon proteinowy także może przeproteinować włosy. O przeproteinowaniu bardzo szczegółowo pisałam w TYM poście.


Co o tych półproduktach mówi producent? :

Keratyna
jest białkiem włóknistym naskórka i jego produktów takich jak włosy i paznokcie. Wzmacnia i regeneruje strukturę uszkodzonych włosów i paznokci, przywracając im połysk oraz zdrowy wygląd. Utrzymuje właściwy poziom nawilżenia. Uzupełnia niedobór naturalnych składników budujących strukturę włosa, jej cząsteczki wbudowują się w uszkodzone miejsca osłonek włosów, wzmacniając je, zwiększając ich sprężystość i objętość.

W lakierach i odżywkach do paznokci - regeneruje strukturę uszkodzonej płytki i powoduje jej utwardzenie i wzmocnienie, zapobiega łamaniu się paznokci i ich rozdwajaniu. Ma ogromne podobieństwo, w swoim składzie chemicznym, do protein występujących w skórze i włosach.


Proteina jedwabiu ma ogromne podobieństwo, w swoim składzie chemicznym, do protein występujących w skórze i włosach. Dzięki niskiej masie cząsteczkowej ma zdolność głębokiego wnikania w głąb skóry i włosów, łącząc w sobie właściwości nawilżające i błonotwórcze.
W preparatach do pielęgnacji włosów białko jedwabiu zwiększa zatrzymywanie wilgoci na powierzchni włosów. poprawiając ich podatność na układanie, zapobiega elektryzowaniu i nadaje im elastyczności, zdrowego wyglądu, miękkości oraz jedwabistego połysku.

W odżywkach do włosów ("włos w płynie") w obecności keratyny - uzupełniającej niedobór naturalnych składników budujących strukturę włosa - jest szczególnie zalecane do intensywnej regeneracji włosów słabych i zniszczonych zabiegami fryzjerskimi oraz szkodliwymi czynnikami środowiska.


Cena :
Hydrolizowana keratyna : 8zł (30 g)
Hydrolizowany jedwab : 6 zł (5 g)


Hydrolizowana keratyna i hydrolizowany jedwab mają szerokie zastosowanie w pielęgnacji włosów :
1. Dodatek do masek - Można nimi wzbogacić każdą gotową lub samodzielnie robioną maskę.
2. Serum proteinowe - Można przyrządzić sobie odżywkę bez spłukiwania lub mgiełkę. Musimy zmieszać wtedy hydrolizowaną keratynę i jedwab z hydrolatem. Można dodać do tego także olejki eteryczne, np. pomarańczowy, aby uzyskać ładny zapach.
3. Samodzielne wcieranie we włosy szczypty półproduktów, np. jedwabiu w końcówki.
Te dwa półprodukty dobrze sprawdzą się również w pielęgnacji paznokci. Można smarować nimi bezpośrednio płytkę paznokcia. Spowoduje to wzmocnienie i szybszy wzrost pazurków.


Podsumowując : Półprodukty mają bardzo szerokie zastosowanie. Można je użyć na wiele sposobów. Ta wszechstronność i niska cena, powodują, że z ciekawością i coraz chętniej po nie sięgamy. To my decydujemy o ilości i stężeniu danej substancji w kosmetyku. Hydrolizowana keratyna i hydrolizowany jedwab również mogą stać się uzupełnieniem pielęgnacji włosów lub nawet jej wzbogaceniem. Mogą, ale nie muszą, decyzja należy do Was. Jeśli ciekawi Was  choć trochę kombinowanie z półproduktami, to możecie spróbować.


Więcej półproduktów znajdziecie na
 www.e-naturalne.pl

Stosujecie półprodukty? Stosujecie keratynę i jedwab? Macie jakieś ciekawe sposoby na wykorzystanie tych półproduktów?

17 komentarzy:

  1. Hydrolizowanego jedwabiu jeszcze nie miałam, natomiast keratynę mam zawsze pod ręką i bardzo lubię ten pólprodukt. Dodaję ja do oleju przed myciem, do masek i mgiełek. Czasem wcieram też z kroplą oleju w końcówki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa opcja z tymi półproduktami ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Coraz bardziej ciekawią mnie takie półprodukty do samodzielnego przyrządzania masek. Te drogeryjne są do niczego, a te droższe często są za drogie i tez nie zawsze działają.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie miałam tcyh produktów ;) Ale osobiście wolę "gotowce" :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To coś całkiem nowego dla mnie, ceny niskie więc chętnie wypróbuje jako dodatek do masek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. I agree with your point of view of this article. This is a good article. Very timely given us so much useful information. Thank you!

    designer necklaces

    OdpowiedzUsuń
  7. Jedwabiu nie miałam, ale za to keratynę moje włosy uwielbiają :)

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie keratyna słabo się niestety sprawdza.

    OdpowiedzUsuń
  9. Moje włosy bardzo ucieszyłyby się z tej hydrolizowanej keratyny, ostatnio im służy :D

    OdpowiedzUsuń
  10. jedwabiu nie miałam, ale keratynę mam - dodaję ją do masek i serum olejkowego na włosy :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jedwab się u mnie nie sprawdza, ale za to keratyna jest boska i moje włosy chłoną ją jak oszalałe. Takiej hydrolizowanej jeszcze nie miałam ale po Twoim poście wiem co muszę sobie kupić po wypłacie.. :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie miałam jeszcze, ale są tanie rozejrzę się za nimi

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak mam być szczera to moje włosy nie przepadają ani za jedwabiem, ani za keratyną. Aaa i olej arganowy to dla nich też "zło: ;/

    OdpowiedzUsuń
  14. Moje włosy też nie przepadają za jedwabiem ostatnio ....

    OdpowiedzUsuń
  15. Jedwab używam codziennie! Dzięki niemu moje włosy mniej się łamią i zaczęły rosnąć :D
    Mój blog ♥ Serdecznie zapraszam !

    OdpowiedzUsuń
  16. Jednak wolę "gotowce" niż zabawy z pól-produktami, bo zbyt leniwa jestem :P

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz. Z miłą chęcią zajrzę również do Was!
Jeśli obserwujesz mój blog-poinformuj mnie o tym, na pewno się odwdzięczę.
Serdecznie pozdrawiam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...