czwartek, 3 sierpnia 2017

Vianek - Nawilżający szampon do włosów suchych i normalnych

Vianek - Nawilżający szampon do włosów suchych i normalnych
- opinia o produkcie


Dzisiaj coś z serii bardzo delikatnych myjadeł do włosów.  Nawilżający szampon do włosów suchych i normalnych Vianek, polskiej firmy Sylveco.

Szampon zamknięty został w białej butelce zamykanej na klik. Opakowanie stylowe, minimalistyczne, swoim kwiecistym nadrukiem mocno nawiązuje do natury i naturalnego składu. Szkoda jednak, że butelka nie jest przezroczysta - nie można w ten sposób ocenić zużycia produktu.


Szampon jest przezroczysty. Jego konsystencja jest bardziej żelowa a nawet lejąca. Łatwo przecieka przez dłonie, przez to jest też średnio wydajny. Zapach szamponu jest ładny, subtelny i delikatny - nie utrzymuje się jednak na włosach.

Cena : 21 zł
Pojemność : 300 ml
Dostępność : Internet, Apteki np. Doz



Co obiecuje producent? : 
Delikatny szampon do mycia włosów suchych i normalnych. Łagodnie oczyszcza, nie podrażniając skóry głowy. Zawiera kompleks składników o działaniu nawilżającym i ochronnym (m.in. glicerynę, panthenol, proteiny owsa), a także cenny olej z kiełków pszenicy, który regeneruje łuski włosów. Ekstrakt z korzenia mniszka odżywia i zatrzymuje wilgoć, dzięki czemu włosy po umyciu są gładkie, lśniące i elastyczne.



Skład :
Aqua, Cocamidopropyl Betaine, Lauryl Glucoside, Glycerin, Taraxacum Officinale Root Extract, Panthenol, Glyceryl Laurate, Triticum Vulgare Germ Oil, Hydrolyzed Oats, Lactic Acid, Cyamopsis Tetragonoloba Gum, Glyceryl Oleate, Parfum, Sodium Benzoate.

W składzie szamponu znajdziemy nawilżającą glicerynę, pantenol - czyli pochodną witaminy B5 oraz składniki wymienione powyżej przez producenta.
Szampon nie zawiera SLS, SLES ani żadnych mocnych, drażniących detergentów myjących.


Moja opinia o produkcie :

Szampon rzeczywiście jest BARDZO DELIKATNY. Nie podrażnia skóry głowy, nie powoduje pieczenia, nie wysusza włosów. Delikatnie obchodzi się nawet z najbardziej porowatymi włosami. Delikatnie nawilża - lub inaczej : nie działa wysuszająco - jak np. większość dziecięcych szamponów użytych przez dorosłe osoby. 

Szampon Vianek niestety słabo się pieni i słabo domywa włosy z olejów. Aby dokładnie umyć głowę, czuję potrzebę by aplikować go dwu a nawet trzykrotnie. Co niestety w połączeniu z lejącą się konsystencją szamponu wpływa na jego niską wydajność. 

Jeśli chodzi o świeżość włosów - szampon jej nie przedłuża. Nie powoduje też, że włosy szybciej się przetłuszczają. Są dobrze odbite od nasady, puszyste, jednak według mnie trochę matowe.


Szampon stosunkowo sporo kosztuje a stosunek ceny do jego wydajności nie jest najlepszy. Szampony o pojemności 300 ml wystarczają mi średnio na 3 miesiące. Ten wystarcza na 1 miesiąc.

Szampon nie posiada SLS-ów ani większości niezdrowej chemii. Jest wolny od alergenów, sztucznych barwników, wysuszających alkoholi, pegów czy parabenów. Nie był testowany na zwierzętach. Może być stosowany przez wegan. Skład jest krótki - co również jest atutem tego produktu. Generalnie - produkt wart poznania przez każdą włosomaniaczkę lub po prostu osobę, która szuka czegoś delikatnego do mycia włosów. Ja chyba jednak liczyłam na jakieś większe "wow", może dlatego, że szampon z samej już nazwy wydawał się być ideałem dla moich suchych włosów.

Znacie ten szampon? Zainteresował Was?
Jak się u Was sprawdził?

9 komentarzy:

  1. Nie znam tego szamponu i o ile wszystko co piszesz bardzo mnie do niego zachęciło, o tyle informacja, że się nie pieni już mniej... Bardzo lubię pieniące się szampony, więc tym razem nie spróbuję ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki naprawdę bardzo, bardzo delikatny i niestety mało wydajny

      Usuń
  2. moja skóra głowy lubi naturalne szampony ale włosy nie, lubię sylveco i może kiedyś sięgnę po ten szampon ale też nie liczę na efekt wow

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sylveco nie miałam. Moje włosy nie znoszą szamponów dla dzieci. Ostatnio z takich delikatnych szamponów najlepszy jaki używałam to chyba był aloesowy Equilibry.

      Usuń
  3. Będzie się słabo pienił tak jak wszystkie naturalne kosmetyki kochana, ponieważ nie ma w sobie detergentów, które odpowiadają za pienienie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem Kochana, niemniej jednak Czytelniczki często dopytują o ten szczegół.

      Usuń
  4. Skoro nie przedłuża świeżości to nie jest dla mnie :( A w sumie miałam na na niego ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja mam przetłuszczajace włosy , więc u mnie się nie sprawdzi. No i z szamponów wole jednak z Sylveco.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz. Z miłą chęcią zajrzę również do Was!
Jeśli obserwujesz mój blog-poinformuj mnie o tym, na pewno się odwdzięczę.
Serdecznie pozdrawiam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...