niedziela, 3 sierpnia 2014

Metody olejowania włosów

Tyle piszę o olejowaniu i ostatnio moja Czytelniczka zapytała mnie wprost : "Ale jak to robić?" --- nie pomyślałam wcześniej o tym,żeby opisać Wam sposoby aplikowania oleju na włosy.
Ja najczęściej stosuję trzy sposoby o których chcę Wam napisać w tym poście.


TRZY METODY OLEJOWANIA WŁOSÓW

1) OLEJOWANIE NA SUCHE WŁOSY
Metoda polega na nałożeniu na suche włosy około 1-2 łyżek stołowych oleju i wmasowanie go w suche włosy a następnie zwinięcie w koczek i schowanie pod czepek. Często w celu lepszego wchłaniania się oleju we włosy, na czepek nakładam jeszcze ręcznik lub ubieram czapkę ;)
Nie przepadam za tą metodą, ponieważ podczas nakładania oleju na suche włosy dużo ich sobie wyrywam niechcący i plączę. Wolę metody poniższe.

2) OLEJOWANIE NA MOKRE WŁOSY
Myję włosy szamponem oczyszczającym, spłukuję, odsączam nadmiar wody z włosów w ręcznik lub bawełnianą koszulkę. Do małej miseczki nalewam ciepłą wodę do której dodaję około 2 łyżki stołowe oleju. Mieszam i w takiej "zupce olejowej" moczę włosy. Czekam aż napiją się one wystarczająco. Wmasowuję resztkę oleju i wylewam na głowę zawartość miseczki. Tak naolejowane włosy zawijam w koczek, pod czepek i czapkę ;)

3) OLEJOWANIE Z ODŻYWKĄ
Gdy nie mam czasu za długo trzymać tego wszystkiego na głowie, myję normalnie włosy i nakładam emolientową odżywkę (np. Garnier Avokado i masło Karite) do której dodaję 2-3 łyżki oleju.Czepek,czapka i trzymam około 30 minut. Spłukuję delikatnym szamponem (zwykle Babydream dla dzieci z Rossmana) i nakładam na moment jeszcze samą odżywkę.



Czas olejowania musicie dostosować do potrzeb Waszych włosów.

Ja mam cienkie, słabe włosy i mi wystarczy około 30 minut do 1 godziny. Niektóre osoby (zdrowe włosy) trzymają olej nawet całą noc- nie wydaje mi się żeby było to dobre dla włosów - może obciążyć cebulki i spowodować wypadanie.
Ps :  Na zdrowych włosach najlepiej sprawdza się olej kokosowy ;)

2 komentarze:

  1. Nie przepadam za olejowaniem,ale jeśli już to robię to na sucho ( z lenistwa ;))
    lub dodaję sporo olejku do maski/odżywki i trzymam na włosach ok.30 minut :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nareszcie ktoś konkretnie przedstawił sposób olejowania włosów.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz. Z miłą chęcią zajrzę również do Was!
Jeśli obserwujesz mój blog-poinformuj mnie o tym, na pewno się odwdzięczę.
Serdecznie pozdrawiam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...