czwartek, 11 września 2014

Kelp czyli naturalna, witaminowa bomba – podsumowanie kuracji

- Kelp czyli naturalna, witaminowa bomba – podsumowanie kuracji -

O czymś takim jak Kelp dowiedziałam się przypadkowo. Rozmawiałam z koleżanką i opowiedziałam jej o pewnej zależności, którą już dawno zauważyłam. Od urodzenia mieszkam w górach, jeśli jednak zdarzy mi się dłuższy, np. wakacyjny pobyt nad morzem, moje włosy rosną tam jak szalone : bardzo szybko i ich stan poprawia się znacznie.
Zaobserwowałam ,że to zjawisko występuje u mnie już od paru lat.
Czy jest to stały niedobór jodu? Być może … Badałam tarczycę , moje TSH jest 3,4 niby w normie – choć podobno dla młodych kobiet, w moim wieku powinno być maksymalnie 1,5. Zamierzam wybrać się do endokrynologa w najbliższym czasie.
Koleżanka jednak powiedziała mi o tabletkach, które dostarczają dzienne zapotrzebowanie na jod. Te tabletki to Kelp. Spróbowałam, kupiłam opakowanie 50 szt. Dzisiaj je kończę. Czy zadziałało na mnie?


Na początku przybliżę Wam trochę więcej informacji o tym specyfiku :
Kelp to wodorost, który zawiera naturalnie wysokie stężenie jodu. Pierwiastek ten pełni istotną rolę w procesie wzrostu i funkcjonowania gruczołu tarczycy, odgrywającej kluczową rolę w utrzymaniu prawidłowej przemiany materii i sprawności umysłowej. Jego odpowiednia ilość w diecie wspomaga spalanie tłuszczu oraz korzystnie wpływa na stan włosów i skóry.
Rośliny morskie zawierają wszystkie mikroelementy i minerały słonej wody. Kelp zawiera dodatkowo wiele innych ważnych składników: beta-karoten, cały kompleks witamin z grupy B (włącznie z witaminą B12), witaminę C, D, E, K, bor, brom, miedź, żelazo, magnez, potas, selen, siarkę itd. Występuje w nim aż 50 razy więcej minerałów niż w warzywach. Z tego powodu Kelp może być pomocny w regulowaniu przemiany materii, osiągnięciu odpowiedniej wagi ciała, leczeniu chorób tarczycy (szczególnie niedoczynności tarczycy), oczyszczaniu organizmu z toksyn. Kelp zawiera ponad 100 minerałów, mikroelementów, witamin i aminokwasów, które pod względem ilościowym występują w nim w naturalnie zbalansowanej równowadze. 

Źródło : http://www.eopugetsound.org/science-review/2-kelp

Tabletki Kelp są „bombą witaminową”. Zażywając tabletki Kelp można szybko uzupełnić niedobór tych składników, których brak spowodowany został stresem, nieprawidłową dietą, nadmiernym wysiłkiem czy chorobą. W krajach zachodnich Kelp bardzo często zalecany jest przez lekarzy jako naturalny i całkowicie nieszkodliwy środek o właściwościach ogólnie wzmacniających, uodparniających na choroby, regulujących pracę tarczycy, poprawiających przemianę materii i chroniących przed nadmiernym odkładaniem się tkanki tłuszczowej w organizmie.

Wskazania: 
Suplement diety, zalecany jako w stanach niedoboru jodu, w celu regulacji przemiany materii, wspomagania spalania tłuszczu, korzystnego wpływu na stan włosów, skóry i zębów.
1 tabletka zawiera:
Jod 150 ug (100% dziennego zalecanego spożycia).

Dawkowanie :
1 tabletkę dziennie w trakcie posiłku.
Nie przekraczać zalecanej porcji do spożycia w ciągu dnia.

Przeciwwskazania:
Niewskazane dla osób wrażliwych na jod.

Czy na mnie zadziałał?
Mam wrażenie, że tak. Z pewnością nie zaszkodził. Brałam go od lipca, przez całe wakacje i stan moich włosów zdecydowanie się poprawił. Włosy moje (niebawem opiszę historię włosową) ucierpiały bardzo po chorobie wirusowej występującej z dużą gorączką. Od tego czasu walczę o każdy włos.
Odkąd przyjmowałam Kelp, oprócz dobrego wpływu na włosy, zauważyłam też :
+ lepszą zdolność koncentracji,
+lepszą pamięć,
+ lepszą formę fizyczną (uprawiam sport codziennie),
+idealną cerę,
+moja waga stoi w miejscu.


Czy kiedyś do niego wrócę? Myślę, że tak : mam bardzo pozytywne wrażenia. Taka mała, naturalna w 100% tabletka – a tak dużo dobroczynnych właściwości. Warto spróbować chociaż raz, szczególnie wtedy gdy tak jak ja, nie macie dostępu do morza zbyt często.
Znacie Kelp? Stosowałyście?

8 komentarzy:

  1. może wypróbuje :) wpadnij :)http://lifeofkinga.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Łykam kelp z przerwami od roku czy dwóch. Z nim może nie jest rewelacyjnie, ale bez niego w ogóle kiepsko. ;) Niedawno znów zaczęłam go łykać, teraz czekam na efekty ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie dziś połknęłam ostatnią tabletkę - myślę,że kiedyś do niego wrócę. Bardzo pozytywne wrażenia mam : ot taka tableteczka na wszystko po trochu ;)

      Usuń
  3. Czy byłaś ze swoimi wynikami tsh u endokrynologa ? Bo właśnie ja mam tsh 3,6, niby też w normie, ale właśnie słyszalam, że jak na młodą osobę to za dużo i nie wiem, czy mam coś z tym robić czy zostawić jak jest. A włosy ostatnio lecą mi garściami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie byłam,ale z tego co słyszałam prawdziwa norma dla naszego wieku wynosi 1,5. Endokrynolodzy zbywają jednak przypadki, gdzie tsh nie przekracza 4,1. Ja obecnie mam 2,2 Tsh - trochę mi spadło.

      Usuń
  4. Po jakim czasie-po ilu tabletkach Kelp widzieliście poprawę we włosach że np przestały wypadać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej
    Po ilu tabletkach widzialyscie poprawę włosów że np przestały wypada?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz. Z miłą chęcią zajrzę również do Was!
Jeśli obserwujesz mój blog-poinformuj mnie o tym, na pewno się odwdzięczę.
Serdecznie pozdrawiam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...