niedziela, 3 lipca 2016

Karkonosze idealne na urlop - fotorelacja z ostatnich wypraw

Karkonosze idealne na urlop - fotorelacja z ostatnich wypraw

Post ten obiecałam Wam już dawno temu. Teraz skorzystam z okazji że są wakacje - więc może jeszcze zaplanujecie małą wyprawę w moje okolice :) Szczerze Was zapraszam :) 

O Karkonoszach więcej pisałam już wcześniej, dlatego nie będę Was zanudzać. Tutaj macie link do poprzedniego postu Wyrusz w Karkonosze razem ze mną

Zapraszam Was do oglądania zdjęć z moich ostatnich wypraw :

Łabski dół - Panczawski Wodospad - Łabski Wodospad


Kocioł Małego Stawu - Kocioł Dużego Stawu - Główny Szlak Sudecki

Śnieżka - Równia pod Śnieżką - Arktyczno - alpejska tundra - Torfowisko pod Śnieżką



Dolina Łomniczki - Wodospad Łomniczki


Zamek Chojnik 



Z Zamkiem Chojnik wiąże się wiele legend. Najpopularniejsza ich wersja brzmi tak : 

"Na zamku mieszkała piękna Kunegunda, która była córką kasztelana. Ojciec jej, chcąc udowodnić swoją sprawność przyjął zakład, że objedzie konno zamkowe mury. Konia dosiadł lecz murów nie objechał; runął w przepaść. Godna ojca córka złożyła śluby, że rękę odda tylko temu, który odważy się zrealizować z powodzeniem nieudany wyczyn kasztelana. Wieść niesie, że wielu starających się padło ofiarą piękności i przysięgi Kunegundy, kończąc żywot wśród głazów Piekielnej Doliny ponieważ oślepiał ich Duch Gór. Biegły lata. Zamek zyskał złą sławę, nad którym swą moc roztaczał Duch Gór. Uroda kasztelanki przygasła. Konkurentów ubywało. Zdawało się, że Kunegunda do końca dni swoich trwać będzie w panieńskim stanie, gdy na zamkowy dziedziniec wjechał piękny młodzieniec. Na jego widok Kunegunda gotowa była złamać złożone śluby. Nie pomogły łzy i błaganie. Młodzieniec był nieustępliwy. Poddał się próbie, a zwyciężając rzekł: „Pani, przybyłem by pomścić owych nieszczęsnych, których twa pycha i duma pozbawiła życia. Zaś ciebie nie pragnę wcale”. Mówiąc to cisnął rękawicę i odjechał w bukowy las.  Kunegunda urażona doznanym zawodem i hańbą rzuciła się w przepaść, gdzie śmierć znalazło tylu dzielnych rycerzy..."  
(źródło - Zamek Chojnik)

Legenda w formie ciekawostki :) 

Dajcie znać czy macie już plany wakacyjne? 
Byłyście w Karkonoszach? Planujecie przyjazd? :)

13 komentarzy:

  1. Wiem, że się powtarzam ale cudownie tam jest :) Z przyjemnością spędziłabym tam wiele dni :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tydzień temu odwiedziłam Karpacz i Śnieżkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie piękne widoki! Muszę się tam wygrać <3 :) Z przyjemnością obserwuję <3
    www.missplanner.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne miejsca :-) Uwielbiam góry. W Bieszczadach przeszłam wszystkie możliwe trasy..i zastanawiałam się czy na początku września do nich wrócić czy wybrać się gdzieś indziej. Twoje zdjęcia mnie na tyle oczarowały, że jeszcze dzisiaj poruszę temat aby wybrać się w te same rejony. Miałaś może jakieś fajne i czyste miejsce do nocowania? Możesz mi coś polecić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, ja tu mieszkam więc bywam często. Jednak jak już zapuszczam się w najwyższe partie gór,to nocuję w Schronisku Odrodzenie - http://www.schroniskoodrodzenie.com/ które szczerze polecam każdemu. Prawdziwe schronisko,dobre jedzenie no i warunki całkiem ok.

      Usuń
  5. Świetne zdjęcia! Z pewnością będę częściej odwiedzał bloga ;)
    ZAPRASZAM NA MOJEGO BLOGA - http://kawaksiazka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ależ piękne widoki. Żałuję, że jak ja pod koniec kwietnia próbowałam zobaczyć śnieżne kotły, cały widok zasłaniała mgła i sypiący śnieg:/ Ale przynajmniej wiem, że warto tam wrócić:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne widoki. Też zastanawiam się nad napisaniem kilku postów z wycieczek.

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie krajobrazy :) Masz szczęście ,że mieszkasz tak blisko gór :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz. Z miłą chęcią zajrzę również do Was!
Jeśli obserwujesz mój blog-poinformuj mnie o tym, na pewno się odwdzięczę.
Serdecznie pozdrawiam!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...